Kiwi timee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu Kiwi timee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Kiwi timee

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

23 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Tijd voor een nieuw verhaal! Waar zal ik beginnen, aangezien het alweer drie weken geleden is dat ik voor het laatst iets heb geschreven.
Twee weken geleden had ik voor het eerst geen plannen voor het weekend. Ondanks dat heb ik een super leuk weekend gehad. Dat weekend heb ik voor het eerst gewinkeld in de stad. En wat een geluk, er was overal uitverkoop! Met tassen vol kleding en schoenen kwamen we thuis. Daarna zijn we met zijn allen uit geweest in de stad, in de haven van Auckland! Super gezellig is het aan de haven. Veel restaurantjes en kroegen.
Die zondag we naar het strand gegaan, beach Muriwai. Wat we daar hebben gedaan? Een vogel kolonie bekeken haha! Super interessant.
Het weekend daarna heb ik het weer rustig aan gedaan. Zondag zijn we naar het dierentuin geweest in Auckland, Auckland Zoo. Helaas waren alleen (bijna) alle dieren aan het slapen. Waarschijnlijk hadden ze het allemaal iets te laat gemaakt zaterdagavond. En ja mensen, ik heb eindelijk een KIWI gezien. Daar stonden we dan hoor met zijn vieren een uur lang de KIWI te volgen.
Nu hopen om ook nog een keer een Kiwi in het wild te zien, zou wel zo leuk zijn.

En afgelopen weekend, hadden we een lang weekend. Had was namelijk Labour weekend!
Hier hebben wij natuurlijk volop gebruik van gemaakt. Met een groep van 17 man zijn we naar het noorden vertrokken met 3 auto’s. Op onze planning stond, Bay of Islands ( Paihia ) en Cape Reinga. Zaterdagochtend zijn we met zijn allen vertrokken richting the Bay of Islands. De route erheen was al zo mooi, dat we tussendoor veel tussenstops hebben gemaakt om van de omgeving te kunnen genieten. Eenmaal aangekomen in Paihia hebben we daar de omgeving bekeken. Er was een Food en Wine festival, dus het was super druk in de stad met live muziek.
De weervoorspelling voor het weekend was erg slecht, regen en regen. Maar we hadden geluk, we hebben alleen op zondag wat regen gehad en verder elke keer heerlijk de zon!
Die zondag zijn we richting Cape Reinga gereden. Het meest Noordelijke puntje van NZ! Daar hebben we lekker rond gewandeld en genoten van het uitzicht. Op de Cape heb je uitzicht over de Grote Oceaan en de Tasmaanse die samenkomen.
Later die middag zijn we naar de duinen gegaan. Duinen? Je bedoelt de Sahara! Wat een omgeving he. Natuurlijk hebben we heerlijk met zijn allen gespeeld in het zand met als eindresultaat dat iedereen onder het zand zat door de hevige wind ( het zat zelfs in mijn neus en oren, heerlijk ). Daarna zijn we dan ook snel door gereden naar het andere hostel om lekker te douchen! En maandag hebben we rustig terug gereden naar Auckland, met hier en daar een pauze.

Aankomend weekend ga ik Surfen in Raglan. Ik heb enorm veel zin in! Ik zit nu alweer bijna 2 maanden in NZ. Het verbaasd me dat alles hier zo van zelf gaat, je nieuwe leven. Wat dat betreft gaat de tijd soms te snel voorbij! Nog meer reden om er volop van te genieten.

  • 23 Oktober 2012 - 12:10

    Je Zus :

    Weer een leuk verhaal. Ik wordt al bijna jaloers van al die mooie weekenden die jij daar hebt. En van dat surfen wil ik wel foto's zien natuurlijk , Succes ermee :p. Dikke kus Marloes

  • 23 Oktober 2012 - 12:13

    Katja:

    Wederom een mooi verhaal schat, geniet er lekker van en gelukkig maar dat de tijd snel gaat. :D
    tot snel xx

  • 23 Oktober 2012 - 13:01

    Melanie:

    Schatjeeee, wat maak je me weer jaloers met dit alles! Blijf lekker genieten lieverd!!! Dikke kus all the way from Edinburgh!

  • 24 Oktober 2012 - 16:34

    Rony:

    Hee meid! Wat klinkt dat allemaal weer super! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers ;)
    Nog heeeeel erg veel plezier! En we spreken elkaar binnenkort wel ff weer over skype! :D xxx

  • 25 Oktober 2012 - 15:44

    Evelien:


    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. De tijd vliegt echt voorbij, blijf vooral genieten!!
    Tot op skype. Dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2013

It's time to say goodbye

28 Januari 2013

Only for 4 weeks left

03 Januari 2013

Goodbye 2012, Hello 2013

23 December 2012

Just keep swimming

12 December 2012

Ho Ho Ho it's Christmas timee
Elsemiek

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 6966

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: