Goodbye 2012, Hello 2013 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu Goodbye 2012, Hello 2013 - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Goodbye 2012, Hello 2013

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

03 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Happy New Year everybody!
Ik hoop dat jullie allemaal een leuke oud en nieuw hebben gehad! Ik in ieder geval, wel anders dan alle andere jaren maar net zo gezellig!

Ook de kerstdagen heb ik hier gevierd in Nieuw-Zeeland. Hier in Nieuw-Zeeland draait kerst echt om familie. Bijna alle restaurants en discotheken waren dan ook dicht. Dus wat ging ik nu dan doen met kerst? Emma had bij haar thuis een echte kerstlunch, dus besloot ik mij daar bij aan te sluiten. Eenmaal gearriveerd bij Emma voelde het voor het eerst als kerst. Een kerstboom vol met lichtjes, cadeaus en veel vrienden/familie bij elkaar. Met zijn allen hebben we Secret Santa gespeeld en heb ik ook een lief klein cadeautje gekregen van de Kerstman.
Na het spel begonnen we met de lunch. En wauw wat een lunch! Met daarbij een ham zo groot dat je er misschien wel een maand van kan eten! Na de heerlijke lunch ben ik weer naar huis gegaan om mij klaar te maken voor de avond. Jesper, Anouk en ik hadden namelijk een restaurant gevonden die wel open is met kerstavond! Alle drie net in pak op naar het restaurant. Helaas blijkt dit ook niet te hoeven met kerst, aangekomen bij het restaurant was de tafel niet eens gedekt en liep iedereen er gewoon bij. Ondanks dat hebben wij enorm genoten van het eten en hebben we de avond afgesloten met een kerstfilm, namelijk the Grinch!

De volgende dag was het hier Boxing Day. Ik had mijn collega’s hier al veel over gehoord, heel veel sale en top drukte in elke winkel. Anouk en ik besloten het avontuur aan te gaan in Albany.
Gekke werk, dat is Boxing Day! Zoveel mensen, er stonden voor sommige winkels zelfs een rij met een uitsmijter voor de deur! Na een paar uurtjes hadden we het dan ook wel gezien en besloten we naar huis te gaan. We moesten namelijk onze tas nog inpakken, want de roadtrip naar Napier en Wellington kon bijna beginnen!

Donderdagochtend zijn we om 6 uur in de ochtend vertrokken met de bus naar Napier. Rond 1 uur kwamen we aan bij Napier. Ontzettend leuk & mooi plaatsje. Helaas zat het weer ons niet helemaal mee, en regende het de hele tijd. Dit hield ons echter niet tegen, en hebben we de hele middag rond gelopen in Napier. Later in de middag besloten we naar het aquarium te gaan. Hier hebben we onze ogen uitgekeken net als kleine kinderen en hebben we met veel plezier naar alle dieren gekeken.
Om onze dag goed af te sluiten hebben we heerlijk in onze hostel gezeten met wat hapjes en drankjes. En natuurlijk zijn we uiteindelijk weer de stad in geweest om een feestje te bouwen.
Vrijdag scheen de zon volop dus besloten we naar de bluff Hill Lookout point te gaan. In de middag vertrokken we met de bus naar de volgende bestemming namelijk Wellington!

En wat is Wellington een leuke stad! We kwamen vrijdagavond aan in Wellington. We hebben nog even rond gelopen in de stad en wat gegeten en zijn toen vroeg naar bed gegaan. Want zaterdag hadden we veel op de planning staan. Zaterdagochtend zijn we eerst naar het Te Papa Museum geweest. Ontzettend leuke museum, waar veel te zien en re doen is! Nadat we uitgekeken waren in het museum zijn we naar Mount Victoria Look out point gegaan, een 360 graden uitzicht over Wellington. Hierna zijn we naar de Cable Car geweest en de Botanic gardens. En toen hadden we zoveel gelopen dat we er wel klaar mee waren. Dus besloten we lekker terug te gaan naar het hostel. Hier hebben we ons klaar gemaakt voor wat de avond. We hebben eerst lekker gegeten daarna zijn we naar ongeveer 20 clubs geweest. Oftewel, we hebben de hele avond even overal hoi en doei gezegd.
Zondagochtend besloten we eerst naar het parlementsgebouw te gaan. En toen kwam Emma met het geniale idee om naar de film HOBBIT te gaan. Dus mensen wij hebben in the Embassy The Hobbit gekeken. Topafsluiter van ons weekendje weg. Na de film hebben we daarom ook onze spullen gepakt en zijn we naar het vliegveld gegaan! Eenmaal thuis aangekomen ben ik als een roosje in slaap gevallen.

De volgende dag was het alweer oudejaarsdag! Maar wat gingen we nou precies doen!? We wisten het nog steeds niet. Auckland? Devenport? Takapuna? Combinatie tussen beide? Uiteindelijk besloten we naar Takapuna te gaan. Heerlijk aan het strand zitten met wat hapjes en drankjes en langzaam de zon zien ondergaan. Hallo 2013 !!!

En hoe waren mijn eerste 2 dagen in 2013? Heerlijk! Lekker op het strand liggen. Helaas heb ik nog maar een paar dagen te gaan en dan moet er alweer gewerkt worden! Dus ik geniet nog even volop van mijn laatste dagen. EN dan ga ik nog even 5 weken keihard knallen op mijn stage, en dan kan eindelijk mijn roadtrip naar het Zuiden beginnen met Emma!





  • 03 Januari 2013 - 12:34

    Melanie:

    Lieverdje, wat heeerlijk allemaal :) Happy New Year! Liiiefs xxxx

  • 04 Januari 2013 - 08:19

    Renate:

    Geniet van je laatste dagen vakantie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2013

It's time to say goodbye

28 Januari 2013

Only for 4 weeks left

03 Januari 2013

Goodbye 2012, Hello 2013

23 December 2012

Just keep swimming

12 December 2012

Ho Ho Ho it's Christmas timee
Elsemiek

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 6972

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: