I am in love... - Reisverslag uit Kawau Island, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu I am in love... - Reisverslag uit Kawau Island, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

I am in love...

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

31 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Kawau Island

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst gesurft, and I am addicted…
Wauw wat een top weekend heb ik gehad. Zaterdagochtend vertrokken we met de bus ( en een hele enge chauffeur ) richting Raglan. Raglan zelf is een super leuk/gezellig dorpje met leuke cafés, restaurants en winkels. Nadat iedereen wat had gegeten in Raglan reden we verder naar onze accommodatie. En ik moet zeggen dit was de leukste hostel waar ik ooit ben geweest. Midden in de bush bush zaten we. Ik kreeg er helemaal een camping gevoel bij, zo ontspannend.
En toen begon mijn surf avontuur! Eerst kregen we wat informatie over het surfen ( het strand, de golven, regels etc. ) vervolgens moest iedereen oefenen op de surf plank. Juiste been voor, houding, hoe je moet opstaan. Na een paar keer flink geoefend te hebben vertrokken we naar het strand. Nadat iedereen zijn mooie wetsuit aan had en een surfplank had moesten we nog een keer droog oefenen op het strand.
Nadat iedereen het opstaan onder de knie had gingen we het water in. Vol enthousiasme begon ik te peddelen in het water richting de golven. En daar kwam de eerste golf, en ja hoor het lukte mij meteen! Ik stond, ik stond gewoon in 1 keer. Piece of cake? Niet dus. Helaas ben ik daarna nog vaak meegesleurd door de golven en heb ik 1000koprollen gemaakt onderwater. Maar aan het einde van de dag had ik het steeds beter onder de knie en stond ik steeds vaker op mijn plank! En wauw wat geeft dat een fantastische gevoel als je zo op een golf staat.
Na het surfen zijn we terug gekeerd naar onze hostel, daar hebben we eerst heerlijk in de Sauna gezeten. Die avond hebben we met zijn allen gebarbecued en zijn we naar Raglan gegaan waar allemaal bands aan het optreden waren.
En zondagochtend konden we weer surfen, en dit heb ik dan ook natuurlijk gedaan. De golven waren nu zelfs nog beter! Na het surfen hebben we nog even heerlijk gezeten op het strand.
Omdat het alweer zondag was, moesten we helaas ook alweer richting Auckland.

Zodat ik maandag weer keihard kon werken op stage. Deze week is er een nieuwe intern bijgekomen uit Duitsland. En de eerste weken zal ze met mij meelopen. Ik mag haar alles uitleggen en leren. Verder heb ik deze week super veel afspraken staan met betrekking tot mijn project. Maar stiekem zal ik deze hele week met mijn gedachtes zijn bij het surfen. Ik ga zeker nog een keer surfen hier in Nieuw Zeeland. Ik kijk er nu al naar uit!

  • 31 Oktober 2012 - 11:16

    Melanie:

    Super gaaf Elsieee!!! Mooie foto's en leuk verhaaltje!!! Echt jaloerrsss!! Veel plezier surfchickiee!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kawau Island

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2013

It's time to say goodbye

28 Januari 2013

Only for 4 weeks left

03 Januari 2013

Goodbye 2012, Hello 2013

23 December 2012

Just keep swimming

12 December 2012

Ho Ho Ho it's Christmas timee
Elsemiek

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6971

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: