Another week in Auckland - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu Another week in Auckland - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Another week in Auckland

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

17 November 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

De kerst versiering hangt overal op straat, in de shopping mall staat alweer een grote kerstboom met te veel kleuren. De eerste uitnodigen voor kerst feestjes heb ik al gekregen. Kerst komt eraan. Kerst? De zomer moet hier nog binnen? Ondanks dat kijk ik al enorm uit naar de kerstperiode, lekker barbecueën en genieten van het weer. Met mijn werk gaan we zelfs japans koken, is weer een keer wat anders!

Afgelopen weken heb ik weer volop genoten van mijn leven hier in Nieuw Zeeland. Ondanks mijn lange en drukke dagen op mijn werk heb ik nog genoeg tijd voor andere leuke dingen. Zo heb ik voor het eerst een KIWI BBQ meegemaakt! Super gezellig, maar vooral super lekker. En dan vooral het IJS. Mmmmmmm.
En afgelopen weekend zijn we weer weg geweest. Dit keer was het een lange reis. We hadden namelijk Waitomo en New Plymouth op onze planning staan. Vrijdag vertrokken we daarom ook meteen vanuit onze stage richting Waitomo. Maar voordat we vertrokken hadden we eerst nog een verrassing op de planning staan voor de birthday boy. Stiekem hadden we met zijn allen zijn auto versierd met ballonen en slingers met een heerlijke taart voor op zijn motorkap.
Toen hij eenmaal aankwam bij zijn auto begonnen we allemaal vol enthousiasme te zingen. Blijkbaar was hij hiervan helemaal onder de indruk want hij had totaal geen oog voor zijn gepimpte auto!
Nadat we hem allemaal hadden gefeliciteerd zijn we vertrokken. We zijn in een keer door gereden naar Waitomo. Eenmaal gearriveerd bij onze hostel hebben we daar met zijn allen nog een even geproost op de verjaardag van de jarige job.
De volgende dag hadden we in onze planning staan the black water caves, maar omdat dit pas in de middag zou plaats vinden besloten we eerst lekker het strand op te zoeken. Hier hebben we heerlijk rond gelopen en op het strand gezeten. En ik heb een zeester gevonden!!
The black water caves was leuk om te doen, al had ik persoonlijk meer actie verwacht. In tegenstelling tot hevige stromingen en dikke sensatie, gingen we heel rustig door the cave. Hierdoor konden we wel volop genieten van de glowworms die overal zaten. Het meest enge tijdens deze tour was dan ook wel de dikke spin die we tegen kwamen.
Na de Black water cave tour hebben we heerlijk pizza gegeten op het terras en zijn we verder gereden naar New Plymouth. De volgende ochtend viel het weer ons alleen erg tegen, voor het eerst hadden we slecht weer tijdens onze roadtrip. Hierdoor veranderde onze hele planning. Maar gelukkig kwam iemand met het geniale idee om lekker naar een zwembad te gaan. Zondag hebben we dan ook heerlijk gezwommen, in de bubbelbad gezeten en paar keer de sauna gepakt.
Helemaal ontspannen kon ik dus aan mijn nieuwe week beginnen op stage.


Deze week heb ik standup paddle surfing op de planning staan! Een van mijn collega’s is hier helemaal fan van en heeft ook mij overgehaald om het ook eens te proberen. Ik ben benieuwd, of ook ik er enthousiast van kan worden, aangezien ik al verslaafd ben aan surfen.

  • 17 November 2012 - 10:22

    Melanie:

    Liefie, leuk leuk leuk weer! Dat paddle surfing lijkt me super leuk!!! Let me know hoe het was :) Ik kanme nog goed herinneren hoe het voor mij was in Aussie met de kerst... zo apart..zo warmen dan overal kerstbomen en kerstmannen. Heel vreemd, maar een super leuke ervaring :) Geniett xxxxx

  • 18 November 2012 - 19:38

    Evelien:

    Een kiwi bbq?? Heb je dat kiwi beest gegeten? Of wordt dat gewoon zo genoemd? haha. Leuk om je verhaal weer te lezen. Lijkt me raar om in de zomer kerst te vieren. Maar ook wel lekker warm. Hier in Nederland word het steeds kouder en soms vriest het al in de nacht. Blijf genieten,pas goed op jezelf en leuke dingen blijven doen!! Tot gauw op skype. Dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2013

It's time to say goodbye

28 Januari 2013

Only for 4 weeks left

03 Januari 2013

Goodbye 2012, Hello 2013

23 December 2012

Just keep swimming

12 December 2012

Ho Ho Ho it's Christmas timee
Elsemiek

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 6977

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 24 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: