Sweet ass - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu Sweet ass - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Elsemiek - WaarBenJij.nu

Sweet ass

Blijf op de hoogte en volg Elsemiek

03 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Whoe, time fly’s when you are having fun. Mijn eerste maand in Nieuw Zeeland is voorbij gevlogen. En ik heb weer een top weekend gehad!

Dit keer hadden we een Rotorua trip gepland. Zaterdagochtend om 7 uur vertrok de bus richting Rotorua. Eenmaal aangekomen in Rotorua werden we verwelkomd door de geur die overheerst in Rotorua, namelijk de geur van verrotte eieren. HEERLIJK
Ondanks de geur hebben we eerst een paar hot water pools opgezocht. Heerlijk, zo’n lekker warm bad gecreëerd door de natuur.
Daarna zijn we het avontuur weer aangegaan, raften!! Echt, dat is zo leuk! Als je ooit ergens een keer kan raften, doen! Na een korte introductie en de zegendans te hebben gedaan van de Maori’s mochten we het water op om vervolgens van de watervallen af te raften. En we hebben het overleefd hoor, onze boot is niet omgevallen. Nadat iedereen bij was gekomen van het raften hebben we heerlijk gegeten in het hostel en hebben we daar een feestje gebouwd.

De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao ( oftewe Whakarewarewa ) In het dorp Whakarewarewa wonen nog steeds Maori’s. Onder begeleiding van onze gekke Maori gids hebben we door het dorp gewandeld en uitleg gekregen over het dorp. We hebben gezien hoe ze eten maken, waar ze zich wassen etc. En natuurlijk hebben we ook een paar Maori’s ontmoet. Tijdens de show voerden de Maori’s heel mooi hun dans op. Helaas stonden wij achteraan waardoor ik alles niet helemaal duidelijk verstond. Op een gegeven moment was ik van mening dat ze vroegen om vrijwilligers om ook mee te doen aan de dans. Vol enthousiasme liepen Eline en ik naar voren. Eenmaal gearriveerd bij het podium zagen we dat we omringd werden door kleine kinderen met een paars T-shirt aan. En ja hoor, samen stonden we lekker voor schut. Ze hadden namelijk een klas naar voren geroepen. Met de slappe lach zijn we dus toen maar snel weg gelopen. Kan ook alleen maar mij gebeuren….

Nadat we alles hadden gezien in Whakarewarewa zijn we met de bus richting Auckland gereden met een tussenstop om te rodelen. Na het speeluurtje zijn we weer verder gereden naar huis. Met nog een kleine tussenstop aan het meer om lekker te zonnen. Kort samengevat, opnieuw een top weekend gehad!

Aankomende weekend heb ik voor het eerst niks in de planning staan. Eindelijk een weekend kunnen uitslapen! Ik kijk er nu al naar uit. Verder zie ik allemaal wel wat ik allemaal ga doen dit weekend.. ik laat het allemaal op mij afkomen en jullie.... jullie laat ik het nog wel weten.

Kia Ora!

• 03 Oktober 2012 - 10:45

Melanie:

Elsie! wat leuk allemaal en écht prachtige foto's op facebook. Echt jaloers makend!!! Genieeet!!! Liefsss